2011-02-15 | 13:15:13

Veckans Kiwi

Skiit vad kul man kan ha , ( självklart )
Nu är vi 2 till härinne, Så vi är jag estelle och, så några nadra, vi är 6 st iallafall :P

Kiwi
Hur många tycker att Vivi är en Kiwi
Lixom lyssna nu,
Viiviii
Kiiwii
Viiwii
Kiiwii

väldigt likt om ni frågar mig, så  gissa vem kiwin blir, jaa, inte vivi iallafall..
Men lite  "fakta" om kiwin, från bästaste wikipedia !! :D

Kiwi (Actinidia chinensis) 1 Luc Viatour.jpg

växtart i familjen aktinidiaväxter

Det där är kopierat p.g.a. mitt dåliga miinne, så jag kan inte komma ihåg hur det stavas:P
Den kommer från kina.
Den liknar tydligen en kivifågel ( bebisen här under )
och åkte först till nya zeland och sen .. ja resten av världen helt enkelt, men den kommer från Asien
;P
Kiwi är till uteseendet ett brunt hårigt hönsägg som är ruttet och därför grön inuti.
Skalet har till och med blivit dåligt !
Den är nått som växer på träd..

nu ska jag fortsätta bråka med estelle..

//Tara

1 Kommentarer
V.i.v.i - RoBoTeN:

Vah faan Tara ! <3

2011-02-15 | 17:18:40

Kommentera här;

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: bara vi ser den

URL/Bloggadress:

Kommentar: