2011-01-15 | 18:23:37

Grönt kort kurs 1

Hehee, såå kuul ;D
först så  åkte vi dit och så fick vi vänta lite, men vi hittade rätt rum iallafall ;)
Det började kvart över 10 och då satte vi oss vid ett bord, alla utan ungefär 4 var föräldrar till små barn som också var med,
så irreterande :P
Men då fick vi fika men bara dom yngsta barnen vågade smaka, fats efter ett tag var jag också igång och åt, samtidigt som hon som höll kursen pratade på, om massa grejer
Man ska... blah bla.. och vad ska man ha på fötterna ? blah blah blah blah
och ridtröja blah blah får man ha det blah blah hjälm blah blah blah

Nästan allt kunde jag , jag visste t.ex. inte att man bara får ha en 75 cm lång pisk i hoppning,
jag trodde det var 60 cm eller nått i den stilen :P
Sen så ställde vi oss i gången och fick lära oss att ta på täcken sen så gick vi igenom lite hästdelar och jag kunde de flesta av dom,
Men hon sa att man inte behövde kunna det heller ;)
Efter det så visade hon hur man säkrast kratsar hovar ( jääsp )
Och nu har alla barn slutat lyssna
så då kan jag säga att jag fick visa va.. Efter det så gick vi igenom tränset ( jääsp )
Jag visste faktiskt hur man tränsar, efter det så gick vi ut och lärde oss leda hästar
( jääsp, kunde redan leda en häst på alla dom sätten )
Men jag och en annan tjej fick gå iväg med hästen när dom yngre skulle få leda ponnysar i stället
och då satte vi på täcke och sånt , sen så var det slut..
Fast jag ska dit 2 gånger till :O
egentligen måste kursen vara 18 h
och jag har bara vart där 3 :O
Så man kan väl kalla det Grönt kort kurs 1



grönt kort är ett måste om man ska tävla häst, om man är under 13 måste föräldern man är med gått kursen och klarat provet och
från 13+ så måste man ha eget, ( man får dock tävla  på förälderns gröna kort när man är 13 men  när man är 14 får man då inte tävla )

//Tara
0 Kommentarer

Kommentera här;

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: bara vi ser den

URL/Bloggadress:

Kommentar: