2011-01-26 | 18:10:33

Häst - på rymmen

Sen när jag klev av bussen ringer min mamma och säger att jag ska skynda mig till stallet för hästarna har rymt
så dom är 2 km + från där dom ska vara , och var är hon då , jo på färjan, så jag småspringer tills jag inte orkar mer, vilket är väldigt kort, sen så går jag och så möter jag en svart travare :P
Sen så går jag lite till och så kommer travaren bakifrån. Sen när jag kommer till stallet var 3 hästar på hemma plan, våra 3 hästar :D
Men då ska jag ringa min mamma för att fråga om jag ska sadla dom
men såklart så svarar hon inte förens hon är nästan framme men jag hade ialla fall tagit fram western sadlarna.
Sen så tränsade vi och det där, :P
Sen red vi iväg och dom andra tog bilen , så tog vi en liten trav och galopp tur till där dom nu var..
Fast dom var vid ett annat stall så dom hade släppt in dom i olika hagar så vi behövde inte jaga dom iallafall.
Men då skulle jag ha Cina i hornet på sadeln men hon och Celmah bara bråkade med varann så då tog min mamma båda och jag hade
ingen, men då fickhon problem med att ha två hästar så jag fick en men det ville inte Celmah men efter ett tag vande hon sig :P
Sen så fick hästarna mat och så åkte vi hem, är hemma nu, ska ta och fixa kaninerna :)
från när vi red Western i somras.

Saknar tiden då man var brun och blond alltså, nu är jag kritvit och håret kommer bli brunt känns det som :P
//Tara
0 Kommentarer

Kommentera här;

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: bara vi ser den

URL/Bloggadress:

Kommentar: